Mimo, że Port Lotniczy Gdańsk w pandemii rozbudował swoją infrastrukturę, to w najbliższych czterech latach zainwestuje w lotnisko kolejne pół miliarda złotych. Najważniejszymi elementami tego programu inwestycyjnego będą: nowy biurowiec w ramach projektu Airport City Gdańsk, ekologiczny carport, rozbudowa pola wzlotów (w tym płyt postojowych, drogi kołowania i stanowisk do odladzania samolotów), a także rozbudowa bazy do technicznej obsługi samolotów.
W 2025 roku gdańskie lotnisko rozpocznie projektowanie nowej płyty postojowej. Będzie ona zawierała 15 nowych stanowisk dla samolotów. Docelowo będzie ich 45. W ramach inwestycji powstaną także trzy nowe stanowiska do odladzania samolotów oraz część drogi kołowania samolotów do progu 11. Inwestycja ta wpłynie na zwiększenie przepustowości i poprawę pracy lotniska. Zostanie zrealizowana do 2028 roku, kosztem 105 milionów złotych. 20 marca 2025 roku Port Lotniczy Gdańsk ogłosił
przetarg na „Kompleksowe wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem prawomocnego pozwolenia na budowę płyty postojowej samolotów PPS4/4A”.
W grudniu 2024 roku Port Lotniczy Gdańsk zawarł umowę na kompleksową realizację inwestycji carportu, czyli parkingu wraz z zadaszeniem, które zamiast tradycyjnego dachu będzie miało zamontowane moduły fotowoltaiczne. Lotnisko powiększy o 930 liczbę miejsc parkingowych (w sumie do około 6,5 tysiąca). Inwestycję zrealizuje firma Polimex Budownictwo, za 23 miliony złotych netto, do połowy 2026 roku. Celem inwestycji fotowoltaicznej jest uzyskanie energii elektrycznej na potrzeby własne portu. Planowana farma ma wytwarzać rocznie prawie 2.700 MWh. Jest to około 12% zapotrzebowania całego gdańskiego lotniska na energię elektryczną i przyczyni się do redukcji o około 13,5% śladu węglowego (z 2023 r.).
Port Lotniczy Gdańsk planuje rozbudowę bazy MRO (ang. maintance, repair, operation - konserwacja, naprawa i dostawa) dla obsługi samolotów. Inwestycja ma zostać wykona do 2028 roku za 80 milionów złotych.
Lotnisko chce także kontynuować budowę kompleksu Airport City Gdańsk. Po skomercjalizowaniu pierwszego biurowca o nazwie Alpha z 8,5 tys. metrów kwadratowych powierzchni najmu (obecny poziom komercjalizacji to 90%), firma będzie budować kolejny z zaplanowanych budynków. Biurowiec Bravo będzie 2 razy większy od pierwszego Alphy i będzie miał 16,5 tysiąca metrów kwadratowych powierzchni najmu, zostanie wybudowany do 2028 roku za 180 milionów złotych.
W dalekosiężnych planach trójmiejskiego lotniska jest w sumie siedem biurowców i hotel.